היתרונות של קרקעות למכירה

מה מביא משקיעי נדל"ן לחפש קרקעות למכירה ולהעדיף רכישה של קרקעות על פני בתים או דירות? במיוחד אם לא מדובר בחברה יזמית/ קבלנית שמעוניינת להקים פרויקטי נדל"ן על אותה קרקע? היתרונות המרכזיים של רכישת קרקעות הן שמדובר בנכס ממשי, כלומר כזה שניתן לגעת ולהחזיק בו, כזה שעלויות האחזקה שלו נמוכות יחסית ולמעשה אין הבדל ממשי בין מחיר הרכישה לבין עלויות האחזקה. בדרך כלל הפער בין עלויות הרכישה של בית או דירה לבין רכישת קרקע באזור מסוים הוא עצום, מה שיכול להוות השקעה אטרקטיבית עבור משקיעים שכרגע אין להם מספיק הון עצמי אך סבורים כי בעתיד יצברו הון שיאפשר להם לפתח את הקרקע. כמובן בהנחה והם מאמינים שהערך של הנכסים באותו איזור מסוים ימשיך לעלות.

מדובר בנכס שפחות רגיש לתנודות בערך – קרקע אינה מתיישנת או צוברת בלאי בדומה לדירות או לבתים וכל עוד היא מוגנת מפלישות או הרס משמעותי, היא לרוב תשמור על ערכה היחסי. יתרון נוסף הוא שבכל נושא הקרקעות התחרות מצומצמת יותר, ישנם הרבה יותר משקיעים המעוניינים בבתים או דירות, על כך יש להוסיף את הרוכשים שמעוניינים בנכס למגורים ולא כהשקעה וכבר ניתן להבין כי הביקוש גבוה משמעותית לעומת הביקוש לקרקעות. מה שכן אחד האתגרים בחלק מהמקומות יכול להיות העובדה שמוסדות פיננסים לא ששים לתת הלוואה לטובת רכישת קרקע משום שהיא אינה נחשבת לנכס שהוא ביטחון או ערובה להלוואה ברמה של בית או דירה.

כמו בכל עסקת נדל"ן גם בקרקעות המיקום הוא קריטי ובהנחה ובחרתם במיקום טוב חשוב לזכור כי קרקע היא מוצר מוגבל וסביר להניח שלאחר פיתוח האזור ורכישת מרבית הקרקעות בו הערך של הנכס שלכם יעלה משמעותית. ואולי לסיום אחד היתרונות שהם יותר כבונוס אבל כזה שכל המשקיעים אוהבים – על קרקעות יש מס מופחת משמעותית ואין כמו לחסוך במיסים כאשר מדובר בהשקעות. אז זו בהחלט נקודה שיכולה להיות משמעותית בחלק מהאזורים. חשוב לזכור כי בכל הקשור לקרקעות, דרוש ניסיון יזמי נדלנ"י מפותח יותר כדי להוציא את המירב מהעסקה, אמנם אין כאן את המורכבות של שיפוץ ומכירה מחדש או אחזקה והשכרה, אך כן יש פה תפיסה של כיצד מעלים את ערך הקרקעות באזור, מזרזים את הפיתוח באותו אזור וכן הלאה. לקריאה נוספת – https://www.landsofamerica.com/United-States/all-land