ראש השנה – תחנה ראשונה במסע רוחני

השנה אני מתחילה ספורט, מתחילה לאכול נכון,  מתחילה לעשות סדר במחסן, מתחילה לקרוא את הספר שמחכה לי במגירה כבר שנתיים (כי גם שנה שעברה הבטחתי להתחיל…). מכירים את הרשימות האלו? כל ההבטחות שאנחנו עושים לקראת השנה החדשה ואיכשהו אחרי סוכות, כשנגמרת אווירת החגים ואנחנו צוללים לשגרה המייגעת, אנחנו שוכחים את כל ההבטחות היפות שהבטחנו לעצמנו. ככה אנחנו, לא אוהבים להתאמץ. רק מה שבא בקלות.

2021
2021

האמת, ככה התנהלתי במשך שנים. החגים היו מן רכבת הרים של סידור הבית, בישולים, ארוחות חג, סבב טלפונים לאנשים שלא דיברתי איתם שנה שלמה, איזה מתנה לקנות לאחיינים ומה אני אכין לקינוח. עד שהגעתי למסע הרוחני שלי באתר https://dotelaviv.co.il

לפני כמה שנים התוודעתי לדרך חדשה, מרתקת, מסקרנת – התחלתי בלימודי קבלה. מאז אני במסע. אני במסע שבו אני לא מחכה לנקודת הסיום. אני במסע לגילוי המציאות האמיתית ולא משנה לי אם זה ייקח שנה או כל חיי. עצם המסע עצמו, הגילויים והתובנות שמתבררים לי במשך הזמן הופכים את המסע למטרה בפני עצמה. על פי הקבלה, ראש השנה זהו לא עוד מועד שמצוין בלוח השנה. ראש השנה הרוחני לא חל בא' בתשרי. ראש השנה הרוחני חל ברגע שבו מתעורר בנו דחף פנימי לצאת ולחפש אחר משמעות החיים שלנו. הרגע שבו אנחנו מבינים שיש משמעות נוספת, נסתרת שאנחנו צריכים לגלות. הרגע שבו אנחנו מחליטים שכל הבלי העולם הזה לא שווים דבר והלב צמא לרוויה אמיתית, למילוי שלא יגמר לעולם, לאושר שלא תלוי בדבר, לאהבה חלוטה.

אין דבר יותר מרגש מלצאת למסע. במיוחד מסע שאין לך מושג לאן תגיע ומה תגלה בדרך. כל גילוי, כל תובנה בדרך הופכים אותי לאדם אחר. כל חוויה, כל קושי, כל אתגר בדרך מלמדים אותי עוד דבר על עצמי, על הדרך, על המשמעות האמיתית. בעיני, אלברט איינשטיין הצליח להגדיר את התחושה שלי בצורה הטובה ביותר: "אני אוהב לטייל, אבל שונא להגיע".