התחדשות עירונית באר שבע בשנה האחרונה

אחד המנועים שמלווים את שוק הנדל"ן המערבי כבר מעל למאה שנים הוא כמובן "התחדשות עירונית", שפרויקטים מסוג זה עוד תפסו להם מקום באזורי התעשייה הפריפריאליים של אנגליה במאה התשעה עשרה. כיום התחדשות עירונית משמשת גם בישראל ככלי חשוב בהנעה של בנייה ויצירת אפשרויות נדל"ן, כאשר נוכל לחוש בפרויקטים מסוג זה כמעט בכל רחבי הארץ, מהצפון ועד לדרום. את התחושות הללו אפשר להרגיש החל מפרויקטים גדולי ממדים בערים כמו בת ים ועד לפינוי שכונות שלמות בערים צפוניות יותר כמו חיפה. אבל מה קורה בדרום? האם קצב הבנייה דומה לזה שבערים אחרות? או שבבאר שבע מחכים ל"חלופת שקד"?

בעשור האחרון

באר שבע נחשבת לעיר שבשנים האחרונות נמצאת בהליכי בנייה לא פוסקים, החל ממגרש כדורגל חדש, מעבדות סייבר, מרכזי קניות ומשרדים ועד לפרויקטים שונים של דיור ברחבי העיר ואפילו תכנון של רכבת קלה בעיר. וביחד עם כל התכנונים הללו והתפתחות המרשימה של העיר באר שבע, אפשר גם לדבר על השכונות החדשות שהתווספו אליה בשנים האחרונות, שאומנם לא היו תחת פרויקט של התחדשות עירונית אבל סיפקו אלפי יחידות דיור חדשות בעיר. אחת מהן למשל היא שכונת סיגליות המכונה "הצעירה של באר שבע", האכלוס שלה החל ב2019 והיא כוללת מתקנים מעולים בסביבה כמו פארק שכונתי רחב, קאנטרי מפנק ובית ספר קרוב. אל פרויקט זה שגם הוא מבין עשרות שבבנייה וכאלו שבתכנון, ישנו גם את רובע פלח שישווק כאלף יחידות דיור חדשות ופארק שישתרע על פני 50 דונמים. האכלוס בשכונה החל בשנת 2020 והוא משתרע דרומית מרחוב "הצ"ח" ועד לנחל באר שבע.

התחדשות עירונית בבאר שבע

לא מעט תוכנית להתחדשות עירונית בבאר שבע "נתקעו", למרות הסכמי גג שונים שהעירייה חתמה אל מול משרדי הממשלה השונים, עד לשנת 2021 לא הוכרזה תוכנית להתחדשות עירונית בעיר. הפרויקט שממוקם באזור מרכזי ברחוב גולומב 47, אמור להשתרע על פני שטח של 45 מטרים לדיור ו51 מטרים לאזור מסחר.
הפרויקט אמור להחליף 2 מבנים חד קומתיים שבמקומם יבנה בניין בעל 23 יחידות דיור חדשות.