עדשות איכותיות לראיה או ניתוח לייזר?

בעולם ישנם מיליונים אשר זקוקים לשימוש בעדשות מגע או משקפיים על מנת לראות בצורה ברורה, בין אם רחוק ובין אם מקרוב השימוש במשקפיים בשנים האחרונות עלה עם השימוש הגבוהה במסכים ואימוץ העיניים אל מול הסמארט פון והטלוויזיה. כך עולה ממחקרים בשנים האחרונות כאשר הסובלים מקוצר ראיה בקרב שכבת הגיל הצעירה נע בין 70 עד 80 אחוזים, מה שגם מוביל לא מעט צעירים להתלבטות לא קטנה בכל הקשור לפתרון קבוע עבור בעיות הראייה. אחד מהפתרונות האלו הוא לא אחר מאשר עדשות איכותיות לראיה שהפכו למאוד פופלריות בשנים האחרונות, אך מנגד ניתוח לייזר נחשב שנים לאחד מהפתרונות השכיחים בישראל לבעיות ראיה, אז מה בעצם עדיף יותר מבין השניים?

עדשות מגע?

פתרון עדשות המגע נחשב לפתרון כמעט "עתיק" כאשר את האזכור הראשוני להם נעשה על ידי לאונרדו דה וינצ'י עוד בשנת 1508, ועם זאת השימוש בהן נעשה לראשונה רק בשנת 1888 כשהן מיוצרות מזכוכית, מה שהופך את ההמצאה באותם שנים ללא מוצלחת והיא נעלמת לאחר מספר שנים. בסוף שנות השמונים עדשות המגע הצליחו לעשות קאמבק רציני אחרי שעדשות המגע שבסיסן היו עשויות מזכוכית הוחלפו בחומרים נושמים כמו "היידרוג'ל" ו"סיליקון". כיום תוכלו למצוא עדשות מגע שונות ומתקדמות, אשר יעזרו לכם לצמצם את המספר בעין או לשמור עליו ועל שלמותה של העין. בנוסף עדשות המגע כיום מחולקות בין עדשות מגע יומיות לבין עדשות מגע חודשיות, כאשר את האחרונות תצרכו לנקות ולקנות חומרי ניקוי שונים. כך או כך הרכבת עדשות שהפכה לנחלתם של מיליוני אנשים בעולם, תצריך מכם אחריות על אופן השימוש וכמות השימוש בעדשות יחד עם התחזוקה שלהן.  

ניתוח לייזר

הניתוח שאוטוט מלווה אותנו קרוב ל40 שנים נחשב לפתרון מאוד פופולרי בקרב הסובלים מקוצר ראיה, וככזה הוא גם יאפשר לכם להשתחרר "מכבלי" העדשות והמשקפיים ולא להיות תלויים בתמיסות או בעדשות מגע יומיות אשר יגבילו אתכם לשימוש עד 12 שעות. ניתוח זה נחשב כיום לאחד מההליכים הבטוחים, יחד עם זאת ההליך מתאים גם לתיקון ראייה בטווח הקצר והרחוק עם אחוזים נמוכים של בין 5 עד 10 שהמספר יחזור. עם זאת לחלק העניין הכלכלי אכן יכול להוות משקל בהחלטה לבצע ניתוח לייזר, אך נסו לחשב את עלות המסגרות למשקפיים או של עדשות המגע ויתכן והעלות של ניתוח לייזר תהיה כמעט שווה.