לימודי הקבלה עבורי

דמיינו שכל מערכת החינוך הגלובלית הייתה מלמדת על חוקי הטבע. על מה לעזאזל אנחנו עושים כאן על פני כדור הארץ, על איך הקשרים שבינינו צריכים להיות. מערכת חינוך הדואגת שכל אדם ילמד שהוא חלק אחד והכרחי מתוך מכלול שלם, ולכן יש לו מה לתרום לחברה. מערכת שתקדיש שיעורים שלמים על  איך לשבת ולנהל שיח נעים, כאשר כל אחד מכניס את הטון שלו לשיחה, וכולם מקשיבים רק לו כשתורו מגיע, והוא מרגיש חופשי להביע את רחשי ליבו. 

דמיינו שכל ילד מגיע לבית הספר ומרגיש שזה מקום העוטף אותו באהבה, בטחון והמון תשוקה ללמוד! הלימודים לא יתרכזו בציונים ריקים מתוכן, ללא מקצועות ליבה שמטרתם היחידה היא לצאת עם תעודת בגרות ולהמשיך לאוניברסיטה. לא! עיקר הלימודים יהיו מרוכזים בלהכין את אותם ילדים לחיים, אבל לא החיים כפי שאנו מכירים, אלא חיים המבוססים על בניית קשרים נכונים בין בני האדם ובין אדם לטבע, יחסים של חמלה ואהבה ללא תנאי. לימודים שיקנו לילדינו ולאדם בכלל מושג מה הוא עושה על הכדור הזה. למה נולד,  ואיך לחיות פה נכון בהתאם לחוקי הטבע הקבועים והמוחלטים – https://www.kab.co.il/lp/%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%99-%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%94/

דמיינו שלא משנה לאן תגיעו על פני הכדור שלנו, תפגשו אנשים מסבירי פנים, שהאינטרס האמיתי שלהם הוא לדאוג לכך שתרגישו הכי בבית, עם חום ואהבה שמרעיפים עליך מכל כיוון. מערכת חינוך נכונה יכולה להפוך מצב כזה לאמיתי, לא הצגה או מראית עין ובטח שלא כדי להרוויח משהו. נלמד לפתוח את הלב לרווחה, ללאמחסומים שעוטפים אותו. נלמד באמת לאהוב אחד את השני, ללא מגבלה של שפה או תרבות. 

האם זה חלום? האם זו תמימות??  כך אני חשבתי כשהתחלתי את לימודיי במכללת קבלה לעם לפני כשש שנים. מה עוד כבר אפשר ללמד אותי? מה כבר חדש תחת השמש?  נכנסתי מתוך סקרנות גדולה ומתוך רצון עז להבין את הטבע שלי. לקבל תשובות על מה ולמה אנחנו כאן? ולראשונה קיבלתי ארגז מלא וגדוש באוצרות. התשוקה להבין רק הלכה וגדלה.

קיבלתי כלים להבין שאנחנו יצורים אגואיסטים. זה הטבע שלנו, כל אדם נולד כך, גם מי שיהפוך לנזיר וגם ההוא שיהפוך לגנב. למדתי שכל מצב שנוצר מופיע בגלל רצונות אגואיסטיים של הפרט והכלל ועלינו לשנות זאת כדי שהחיים שלנו על פני כדור הארץ יהיו מלאי משמעות, שמחה ותכלית.